Ahrefs مجموعه نرم افزاری SEO است که شامل ابزارهایی برای ایجاد لینک، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، بررسی رتبه و ممیزی سایت می باشد. بسیاری از ویژگی های داخل Ahrefs برای متخصصان بازاریابی طراحی شده است. به طور خلاصه، Ahrefs یکی از ابزار های محبوب سئو است که افراد برای دریافت رتبه های بالاتر گوگل از آن استفاده می کنند.
Ahrefs و مزایای آن
Ahrefs به عنوان یک ابزار تحلیل کننده برای بررسی اعتبار بک لینک شناخته میشود؛ اما این تنها یکی از ویژگیهای Ahrefs است. با استفاده از این ابزار بازاریابی دیجیتال، میتوانید اطلاعات ارزشمندی درباره بک لینک و سئو به دست آورید. این ابزار به شما کمک میکند که تا اطلاعاتی را درباره کلمههای کلیدی موردنیاز، کوئریهای رایج و رتبه سایتتان کسب کرده و بر این اساس استراتژی سئوی خود را پیش ببرید.
Ahrefs یک پایگاه داده بسیار گسترده از لینکها و سایر اطلاعات مفید در حوزه سئو است. این نرمافزار برای این کار از خزندهها کمک میگیرد و میتواند به شما کمک کند تا از دید موتور جست و جو به سایت خود نگاه کنید. به این ترتیب شما میتوانید ویژگیهای مختلف سایت خود را بهتر درک کرده و آن را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید.
در Ahrefs به هر آدرس URL یک صفحه اختصاص داده میشود. در این صفحه شما میتوانید تمامی دادههای خود و حتی روند پیشرفتتان را بررسی کنید. به علاوه با استفاده از اطلاعات مندرج در این صفحه میتوانید خطاها، پیوندهای جدید، رتبهبندی URL و دامنههای ارجاع خود را ارزیابی کنید.
مزایای استفاده از Ahrefs
- شناسایی کلمات کلیدی
با استفاده از ابزار Ahrefs ، می توانید کلمات کلیدی Google ، YouTube ، Bing ، Yahoo و سایر وب سایت ها را جستجو کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی رتبه بالاتری دارند. بر این اساس، می توانید تصمیم بگیرید که از کدام یک از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید زیرا کلمات کلیدی بیشتر جستجو شده،
ترافیک بیشتری را به وب سایت هایی که از آن ها استفاده می کنند می آورد. شما همچنین می توانید کلمات کلیدی کم رقابت را بیابید زیرا رتبه بندی برای آن ها بسیار آسان است. اگر مخاطبان محلی را هدف قرار می دهید، نوشتن نام خدماتی که ارائه می دهید بسیار حیاتی است. با انجام این کار، کلمه کلیدی شما به یک کلمه کلیدی کم رقابت تبدیل می شود.
- محتوای وب سایت را بررسی کنید.
محتوایی که در وب سایت خود می نویسید مستقیماً با کلمات کلیدی مرتبط است که می خواهید وب سایت شما برای آن ها رتبه بندی شود. Ahrefs به شما امکان می دهد محتوای وب سایت خود را بررسی کرده و مشخص کنید کدام مطالب در وبلاگ ها بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند.
انجام این کار به شما امکان می دهد که محتوای با عملکرد خوب را از محتوای نه چندان خوب جدا کنید. علاوه بر این، شما می توانید نکات کلیدی را در نظر بگیرید و آن ها را در آینده به بخشی از وبلاگ های خود تبدیل کنید تا ترافیک و اشتراک گذاری بیشتری ایجاد شود.
- بک لینک های رقبا را بررسی کنید.
بدون داشتن بک لینک، افزایش اعتبار دامنه وب سایت (DA) تقریباً غیرممکن است. هنگام ایجاد بک لینک، باید بدانید که فقط باید وب سایت هایی را که در بازار مشابه به شما هستند، هدف قرار دهید. در غیر اینصورت دریافت بک لینک از سایت های غیر مرتبط هرزنامه تلقی می شود.ابزار Ahrefs به شما این امکان را می دهد که بک لینک های وب سایت های دیگر را بررسی کنید و مرتبط ترین لینک ها را دریافت کنید.
- لینک های شکسته را شناسایی کنید.
لینک های شکسته پیوندهایی هستند که درست کار نمی کنند. عمدتا به این دلیل اتفاق می افتد آن صفحه ای که لینک شما به آن اشاره دارد حذف شده است. با مشاهده هر صفحه در وب سایت خود نمی توانید لینک های شکسته را تشخیص دهید. به همین دلیل، داشتن ابزاری که بتواند کار شما را انجام دهد، بسیار حیاتی است.
مزایای استفاده از ابزارهای Ahrefs
- بانک اطلاعاتی بک لینک گسترده
- ابزارهای Ahrefs احتمالاً قدرتمندترین خزنده SEO وب هستند.
- فرآیند یافتن کلمات کلیدی به صورت سریع و جامع
- برنامه SEO toolbar chrome (مانند MozBar)
- بانک اطلاعاتی کلمه کلیدی با دادههای clickstream
- بانک اطلاعاتی تبلیغات متنی پرداخت برای هر کلیک یا PPC (pay-per-click)
- ابزار محتوا با اطلاعات جامع در مورد اطلاعات اشتراکی اجتماعی
- رتبه دامنه: ببینید سایت شما با هر وب سایت دیگری بر اساس کیفیت بک لینک ارتباطی دارد.
و برخی از ویژگیهای مهم ابزارهای Ahrefs جهت تجزیه و تحلیل رقبا به شرح زیر میباشد:
- تحلیل رقبا (Competitive Analysis)
- جستجوی کلید واژه ها (Keyword Research)
- جستجوی بک لینک ها (Backlink Research)
- بررسی محتوا (Content Research)
- بررسی رتبه سایت (Rank Tracking)
- نظارت و بررسی وب (Web Monitroing)
اصطلاحات و معیارهای Ahrefs
اگر بیش از 30 ثانیه از Ahrefs استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که این ابزار حاوی تعداد زیادی اصطلاحات و معیارهای مختلف است. (مانند “UR”، “Ahrefs Rank” و “توزیع CTLDs”) و راستش را بخواهید، Ahref کار بزرگی برای توضیح اینکه این چیزها به زبان ساده انگلیسی چیست توضیح نمی دهد.
به عنوان مثال، آنها رتبه بندی دامنه را اینگونه توصیف می کنند: “نمایه بک لینک URL هدف در مقیاس لگاریتمی 100 نقطه ای (بالاتر = قوی تر)”. بنابراین قبل از اینکه به همه ویژگی های اصلی Ahrefs بپردازیم، مهم است که یاد بگیریم چگونه “با Ahrefs صحبت کنیم”. من همچنین مطالب فنی را به اصطلاح آسان قابل ترجمه، ترجمه خواهم کرد.
اصطلاحات رایج Ahrefs
در اینجا شرایطی را بیان می کنید که هنگام استفاده از Ahref از آن ها استفاده می کنید.
- رتبه بندی URL( UR): پیوندی که یک صفحه وب در اختیار دارد. بعنوان ترکیبی از کیفیت و کمیت لینک های برگشتی که به آن صفحه اشاره دارند محاسبه می شود.
- رتبه بندی دامنه (DR): رتبه بندی URL که در کل سایت اعمال می شود (این اساساً معادل موسسه دامنه Moz است).
- Anchors (لنگر ها): تفکیک متداول ترین متن Anchor (لنگر) در نمایه پیوند یک سایت.
- مراجعه به دامنه ها: تعداد وب سایت های منحصر به فرد مختلف که به صفحه یا سایت مورد نظر پیوند می زنند. تعداد زیادی دامنه ارجاع با رتبه های بالاتر در Google ارتباط دارد.
- توزیع CTLD: توزیع لینکهای یک سایت توسط دامنه سطح بالا (.com، .edu .de و غیره)
- Ahrefs Rank: رتبه بندی جهانی نمایه پیوند یک سایت. مانند رتبه بندی الکسا، هرچه این تعداد کمتر باشد، پروفایل لینک بهتر می شود.
- Parent topic: مبحث گسترده ای که یک کلمه کلیدی تحت آن قرار می گیرد (برای مثال، “ساختمان پیوند” تحت عنوان “SEO” در بخش Parent قرار دارد).
- پتانسیل ترافیک: اگر در مکان شماره ۱ برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، میزان ترافیک دریافت خواهید کرد.
- مشکل کلمه کلیدی: رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای یک کلمه کلیدی معین چقدر سخت (آسان) خواهد بود.
- همچنین مرتباً رتبه بندی کنید: لیستی از کلمات کلیدی که ۱۰ نتیجه برتر نیز برای آن دسته بندی می شوند (به عنوان مثال، صفحات که برای “بازاریابی محتوایی” رتبه بندی می کنند نیز می توانند برای “آنچه در بازاریابی محتوایی” رتبه بندی می شود).
کاربردهای استفاده از ابزارهای ahrefs
از این رو از جمله کاربردهای ahrefs میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- Ahrefs احتمالا گسترده ترین خزنده وب در بین ابزارهای جستجوگرها میباشد.
- تجربه کاربر با طراحی clean حجم زیادی از اطلاعات را متعادل میکند.
- ابزارهای ahrefs، معیارهای جالب و جدید مانند نرخ بازده و کلیک برای SERP ها را ارائه میدهند.
- تجزیه و تحلیل کامل SERP از دیگر کاربردهای استفاده از ابزارهای Ahrefs میباشد.
- ابزارهای ahrefs دارای معیارهای دقیق و جدید هستند.
- ابزارهای ahrefs یک بانک اطلاعاتی عظیم از بک لینکها دارند و به شما را در پیگیری لینکهای جدید و تحقیق لینکهای رقیب کمک میکند.
- یافتن کلمات کلیدی، یکی از مهمترین مرحله در هر تحلیل سئو است.
ابزارهای ahrefs به شما کمک میکنند کلمه کلیدی مناسبی برای رتبه در موتور جستجوگر گوگل پیدا کنید.هشدارهای کلمات کلیدی اخیر و گسترده که هر روز به ایمیل شما ارسال میشوند.اطلاعات جامعی از شبکههای اجتماعی مانند Facebook، Twitter، Linkedin، Google+ و Pinterest را ارائه میدهند.
Ahrefs یکی از بهترین ابزارها برای یافتن ویژگیهای Google شامل Snippet هایFeatured ، Panel های Knowledge و موارد دیگر است.با استفاده از ابزارهای ahrefs شما میتوانید ببینید که سایت شما در Google چه ویژگیهایی را ایجاد کرده است.با استفاده از نصب و راه اندازی Ahrefs میتوان دید بهتری نسبت به موضوعات مهم داشت.
گزارشات ahrefs، یکی از کاربردهای استفاده از ابزارهای ahrefs میباشد که صفحات بازدید شده بالای یک رقیب یا هر دامنه را نشان میدهد.اغلب اطلاعات سایت ahrefs به روز میشوند و در صورت نیاز میتوانند بازیابی شوند.
Ahrefs و مزایای آن
برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات اصفهان وب مراجعه نمایید.
نظر دهید
ایمیل شما منتشر نخواهد شد *