گوگل مای بیزینس یک ابزار رایگان است که به منظور کمک به کسب و کارها برای مدیریت حضور آنلاین خود در سراسر پلتفرم گوگل، طراحی شده است. یک اکانت گوگل مای بیزینس (یا لیستینگ، یا پروفایل) را می توان ترکیبی از اطلاعات تجاری ثبت شده در یک موتور جستجو مانند گوگل، و یک پروفایل رسانه اجتماعی دانست.
همانند ثبت اطلاعات در یک دایرکتوری آنلاین، صاحبان مشاغل می بایست گوگل مای بیزینس لیستینگ خود را ایجاد کرده و مالکیت خود را اثبات کنند و در آن اطلاعاتی مهم مانند ساعت کاری، موقعیت مکانی و عکس ها را قرار دهند.همانند پلتفرم های رسانه های اجتماعی، صاحبان مشاغل می توانند در پروفایل گوگل مای بیزینس خود، پست قرار دهند
و همانند استوری های رسانه های اجتماعی، این پست ها نیز دائم نیستند و بعد از هفت روز پاک می شوند.همچنین مانند رسانه های اجتماعی، مشتریان می توانند از شغل شما عکس هایی به پروفایل شما بیافزایند بدون اینکه نظری ثبت کنند. گرچه اگر بخواهند می توانند نظر خود را نیز یادداشت کنند.
Google My B usiness | گوگل مای بیزینس
Google My Business (که معمولاً با عنوان GMB هم شناخته می شود و قبلاً با نام Google Local و Google Places شناخته می شد) یک لیست تجاری در گوگل است.برخلاف لیست موجود در فهرست های مشاغل آنلاین مانند Yelp، این یک عنصر اصلی SEO محلی است.
اگر هنوز تنظیمات خود را پیکربندی نکرده اید، با مطالعه این مقاله متوجه می شوید، که چگونه تجارت خود را در این سرویس گوگل قرار دهید.تفاوت اصلی بین Google My Business profiles و سایر فهرست ها در این است که لیست کسب و کار شما در گوگل می تواند بسیار دقیق باشد و اطلاعات موجود در مورد آن توسط گوگل می تواند در انواع مکان های بسیار مهم آنلاین دیده شود.
ماهیت گوگل مای بیزینس
گوگل مای بیزینس یک ابزاری است که به طور کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. وظیفه اصلی این ابزار این است که تبلیغ و تجارت کاربران را به صورت مجازی و آنلاین ارتقا دهد و از طریق فضای مجازی به بیشتر دیده شدن آنها کمک کند. صاحبان مشاغلی که علاقه دارند اطلاعات فروشگاهشان در این سیستم ثبت شود،
درست مثل ثبت کردن اطلاعات در یک دایرکتوری آنلاین، در این سیستم نیز باید یک پروفایل مخصوص به خود ایجاد نمایند، و به علاوه آن، نکات مورد نیاز را درباره تجارتشان در آن جا، اعلام نمایند. برای مثال، صاحب شغلی که تصمیم دارد از این جهت به تبلیغ و ارتقای شغلش بپردازد،
باید حتما پس از ساختن یک پروفایل و وارد شدن به آن، برخی اطلاعات ضروری را در آن آپلود کند، مثل عکس های فروشگاه و یا تجارتش، اطلاعاتی درباره ساعت کاری شان، آدرس دقیق و کاملا جزئی، شماره های تلفن، سال شروع به کار و فعالیت، و اطلاعاتی از این قبیل. هر چقدر این اطلاعات دقیق تر و بهتر وارد شوند می توانند در جذب سایر کاربران تاثیرگذار تر باشند،
چرا که اعتماد بیشتری به خود جلب خواهند کرد.اما اینها، تنها ویژگی های جالب و تاثیر گذار گوگل مای بیزینس نیستند و این پلتفرم قابلیت های دیگری نیز در دسترس کاربران می گذارد که بسیار جالب هستند و تاثیر فوق العاده و چسمگیری در جلب نظر مشتری های جدید و معرفی کردن کسب و کار به افراد جدید دارد.
از جمله این قابلیت ها می توانیم به این مورد اشاره کنیم که صاحب مشاغل پس از آن که پروفایل خود را در گوگل مای بیزینس ایجاد کردند و اطلاعات مورد نیازی که در پاراگراف قبلی به آنها اشاره کردیم را در آن بارگذاری کردند، می توانند درست مثل رسانه های اجتماعی دیگر در آنجا به آپلود کردن پست ها و استوری های موقت مشغول شوند.
و از این طریق نیز حمایت و اعتماد بیشتری از مشتریان خود جلب کنند و این استوری ها و پست ها دائم نیستند و پس از هفت روز به طور خودکار حذف خواهند شد.ویژگی دیگری که در این پلتفرم وجود دارد و بسیار بر نظر مشتریان و کاربران تاثیر گذار است، این است که این پلتفرم اجازه می دهد سایر کاربران این سیستم، برای صاحبان مشاغل به نوعی نظر بگذارند و حتی آنها را امتیاز دهی نمایند.
برای مثال، صاحب یک رستوران برای خود در این پلتفرم پروفایل ایجاد می کند و اطلاعات لازم را در آنجا قرار می دهد. یکی از مشتریان قبلی او، که رستوران را دیده است و با کیفیت کار او آشنایی دارد با پروفایل او مواجه می شود. می تواند برای او نظر بگذارد که آیا از رستوران راضی بوده یا نه، و این نظرها و امتیاز ها برای سایر کاربران نیز، قابل نمایش هستند.
این قابلیت برای ایجاد اطمینان بیشتر در کاربران ایجاد شده است و به آنها اجازه می دهد که بهتر بتوانند در فضای مجازی به تصمیم گیری مشغول گردند. جالب است بدانید مشتریان علاوه بر این که قادر هستند نظرات و امتیازاتی را برای شما ثبت نمایند، در صورتی که عکسی و یا اطلاعات خاصی از شما و محل کارتان داشته باشند،
می توانند آن را آپلود کنند تا سایر کاربران نیز ببینند و بیشتر از قبل با تجارت شما آشنا شوند. این قابلیت بسیار مفید است، چرا که در جلب اعتماد سایر کاربران، می تواند تاثیربه سزایی داشته باشد. (البته، کاملا بدیهی است، این اعتماد تنها در صورتی که مشتری های شما بازخورد خوبی از خود نشان دهند ایجاد می شود.)
چگونه از اکانت گوگل مای بیزینس برای سئو استفاده کنیم؟
پروفایل مای اکانت به صورت داینامیک است. اطلاعات نه تنها بر اساس پلتفرم تغییر میکنند، بلکه گوگل بخش هایی از پروفایل شما را در اولویت قرار میدهد. همانند نتایج سرچ گوگل، با توجه به جستجویی که انجام شده و اطلاعاتی که مصرف کننده میخواهد این کار انجام میشود.
موضوع بهتر این است که گوگل کلمات کلیدی پروفایل شما را که فکر میکند مرتبط هستند، به صورت برجسته نمایش میدهد. دقیقا مانند جستجوهایی که انجام میدهید. بدیهی است که برای نمایش این اطلاعات، آنها باید در پروفایل شما وجود داشته باشند!همانطور که شما یا شرکت برای بهینه سازی وب سایت از سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده میکنید، از گوگل مای بیزینس برای بهینه سازی پروفایل و گسترش دسترسی شما استفاده میشود.
چه کسانی می توانند پروفایل گوگل مای بیزینس داشته باشند؟
گرچه پاسخ این سوال ممکن است ساده به نظر بیاید، اما بسته به نوع کار شما، ممکن است تصمیم گیرنده شما نباشید. به این خاطر که گوگل در مورد نوع کسب و کارهایی که می توانند پروفایل گوگل مای بیزینس را داشته باشند بسیار دقیق عمل می کند.
در نهایت هدفش این است که نتایج جستجو محدود به برند های محلی باشد که مشتریان بتوانند به صورت حضوری از آن ها دیدن کنند. به منظور کمک در درک این موضوع که آیا شرکت شما می تواند از مزایای گوگل مای بیزینس بهره ببرد یا نه، می توانید الزامات گوگل را در ادامه این مقاله مطالعه کنید.
موقعیت مکانی فیزیکی
این ویژگی را بسیاری از کسب و کار ها دارند و مشمول آن می شوند. مشاغل با موقعیت مکانی فیزیکی، شامل رستوران ها، فروشگاه ها، سالن ها، و غیره می شوند. به طور خلاصه، مشاغل با موقعیت مکانی فیزیکی به کسب و کارهایی گفته می شوند که مشتریان باید به صورت حضوری به آنجا مراجعه کنند تا خریدی انجام دهند.
کسب و کار های موبایلی
شرکت هایی که با مراجعه به موقعیت مکانی مشتری، محصولی را به فروش می رسانند یا قراردادی را نهایی می کنند، در این دسته قرار می گیرند؛ با این حال باز هم باید یک لوکیشن برای شرکت خود داشته باشند تا در صورت نیاز مشتریان بتوانند به آنجا مراجعه کنند.
این گونه کسب و کار ها شامل مشاغلی مانند تعمیرکار ها، خدمات تحویل بار، سم پاش ها، نظافت چی ها، یا هر کار دیگری که برای انجام آن باید به مشتری مراجعه شود، می شوند.
مشاغل انفرادی
اگر شما در یک زمینه تخصص دارید، مثل یک دکتر، وکیل، یا حسابدار، در دسته بندی مشاغل انفرادی قرار می گیرید. به غیر از کسانی که فقط وبسایت دارند و دفتر کار ندارند. پس تا زمانی که یک موقعیت مکانی فیزیکی داشته باشید که مشتریان بتوانند به آن مراجعه کنند، گوگل به شما اجازه می دهد تا برای حرفه خود یک پروفایل ایجاد کنید.
مشاغل SERVICE AREA
در رابطه با مشاغل موبایلی که در بالا به آن پرداختیم شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که چگونه می توان در گوگل مپ به مشتری نشان داد که شما به منطقه آن ها خدمات ارائه می دهید؟
خوشبختانه، گوگل “service area” را برای برند هایی که باید به نزد مشتری بروند و در فروشگاه فروش ندارند، اجرایی کرده است؛ البته به این شرط که در طول تایم کاری در دفتر خود پرسنل برای پاسخگویی داشته باشند.این ویژگی به شما اجازه می دهد تا در تمام شهر هایی که خدمات ارائه می دهید،
حضور خود را اعلام کنید که باعث افزایش میزان دسترسی شما به مشتریان شده و در عین حال برای جستجو هایی که به دنبال لوکیشن خاصی می گردند نیز نشان داده می شوید.یک مثال از این مورد رستورانی است که هم در داخل رستوران به مشتریانی که دوست دارند آنجا غذایشان را صرف کنند خدمات می دهد و هم رانندگانی دارد که غذا را درب منزل مشتری تحویل می دهند.
Google My B usiness | گوگل مای بیزینس
برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات اصفهان وب مراجعه نمایید.
نظر دهید
ایمیل شما منتشر نخواهد شد *