سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به کاربر بردن اصول سئو در داخل صفحات خیلی مهم است و اگر به صورت کاملا اصولی به کار رود ولی متاسفانه امروزه افرادی که اقدام به تولید محتوا برای سایت خود می کنند، هیچگونه اطلاعاتی در خصوص سئو ندارند و در محتوای آن ها هیچ گونه تکنیک سئو به کار نرفته است.سئو امروزه به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می شود.سئو داخلی اشاره به تمامی مواردی دارد که شما داخل صفحه سایت خود انجام می دهید و به عبارت دیگر به بررسی کدهای نوشته شده می پردازد .در این مقاله ما می خواهیم 15 تکنیک سئو خارجی را که بهینه سازی سایت شما کمک می کند، معرفی کنیم
دنیای سئو ، دنیای آگاهی و اطلاعات است و تا زمانی که شما با مفاهیم اولیه سئو آن آشنا نباشید نمی توانید در زمینه بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو حرفی برای گفتن داشته باشید. در این مطلب قصد داریم که اصطلاحات و مفاهیم مربوط به سئو و بهینه سازی موتور های جستجو را با هم مرور کنیم و منابعی که با استفاده از آنها می توانید این مفاهیم را بهتر درک کنید در اختیار شما قرار دهیم.
لیست اصطلاحات سئو
مهمترین اصطلاحاتی که سئوکارها از آن استفاده می کنند چه هستند.
SEO مخفف search engine optimization
اولین کلمه خود سئو است. سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو که در خصوص آن می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:
بیشتر بخوانید: سئو چیست؟
Search Engine Marketing مخفف SEM
SEM به معنی بازاریابی موتورهای جستجو می باشد و به عبارتی می توان گفت استفاده از سئو یکی از روش های بازاریابی موتورهای جستجو است.
SERP مخفف Search Engine Result Page
SERP همانطور که می بینید مخفف عبارت "صفحه نتایج موتور جستجو" است .
paid result یا نتایج پرداختی
به نتایجی که در صفحات جستجو برای نمایش دادن آنها هزینه پرداخت شده است paid result می گویند. تبلیغات گوگل یکی از پر استفاده ترین و مطمئن ترین نمونه های paid result است.
organic result یا نتایج طبیعی
نتایج طبیعی مواردی هستند که به صورت طبیعی و بر اساس الگوریتم ها و رتبه بندی های موتور های جستجو به صفحه نتایج راه پیدا کرده اند.
On Page SEOیا سئو داخلی
به مجموعه فعالیتهایی که در داخل سایت برای بهبود سئو و بهینه سازی انجام می شود سئو داخلی می گویند. شما می توانید برای اطلاع بیشتر در این خصوص مطلب زیر را مطالعه کنید.
سئو داخلی سایت چیست؟
Off Page SEOیا سئو خارجی
هر عملی که برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در بیرون از سایت انجام می شود را سئو خارجی می گویند.
Keyword یا کلمات کلیدی
اول از همه بگذارید از ایجاد سوء تفاهم جلوگیری کنیم و بگوییم که در اینجا حتما کلمه کلیدی یک کلمه نیست و بلکه ممکن است که یک عبارت باشد.کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران در گوگل یا سایر موتور های جستجو، برای برطرف کردن نیاز خود استفاده می کنند و از طرفی دارندگان وب سایت از آنها استفاده می کنند تا مخاطبان را به سمت خود راهنمایی کنند.
بیشتر بدانید:
ابزارهای که به شما در انتخاب کلمات کلیدی کمک میکند
long tail keyword یا کلمه کلیدی طولانی
کلمه کلیدی طولانی، عبارت هایی 3 یا 4 کلمه ای هستند که برای خرید محصولات یا رسیدن به خدمات کاملا مشخص و اختصاصی استفاده می شوند.
LSI keywords مخفف Latent Semantic Indexing
این اصطلاح از نظر لغوی به معنی فهرست بندی کلمات بر اساس معنا و مفهوم آنهاست. این فهرست بندی کلماتی که هم معنی و مفهوم کلمه کلیدی شما هستند را برای شما مشخص می کنند و به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما سئو باشد، عبارت "بهینه سازی موتور جستجو" به عنوان هم خانواده سئو در فهرست بندی از نظر معنا و مفهموم قرار می گیرد.
UX مخفف User Experience
این مورد به معنی راحت سازی و جلب رضایت کاربر و به طور کلی توجه به تجربه کاربری است. زمانی که شما UX یا همان تجربه کاربری را مطالعه می کنید با عکس العمل ها و رفتار های کاربر سر و کار دارید.
UI مخفف User Interface
UI یعنی ظاهر سایت و آن عناصری که کاربر با آنها از نظر بصری در ارتباط است.
Mobile search index یا بهینه سازی سایت برای صفحات موبایل
طراحی واکنش گرا به گونه ای از طراحی سایت گفته می شود که با بزرگ و کوچک شدن صفحه یا در زمان استفاده از ابزار های ارتباطی دیگر مانند تبلت و موبایل و... خود را با ابعاد سازگار می کند. زمانی که یک طراحی بتواند با همه ی ابعاد سازگاری لازم را داشته باشد در اصلاح می گوییم که سایت Full Responsive است.
Link Building یا لینک سازی
لینک سازی یک فرآیند زیر مجموعه سئو خارجی است که برای اطلاعات بیشتر در مورد آن می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.
Backlink یا لینک بازگشتی
به لینک هایی که از سایت های دیگر به صفحات سایت شما داده شده اند بک لینک می گویند.
Anchor Text یا عنوان لینک
عنوان یک لینک همان عبارت قابل کلیکی است که بوسیله آن به مسیری که لینک مشخص می کند می روید.
لینک های داخلی یا Internal Links
به لینک هایی می گویند که کاربر را به صفحات دیگر همان سایت راهنمایی می کنند. .
لینک خروجی یا external links یا Outbound Links
لینک هایی هستند که به بیرون از یک وب سایت داده شده اند.
Redirect یا اصطلاحا راهنمایی و هدایت مجدد
به معنی انتقال شما از یک صفحه به صفحه دیگر است. به عنوان مثال وقتی شما به آدرس poshesh.com می روید، به صورت خودکار به آدرس www.poshesh.com منتقل خواهید شد.
Redirect Link یا لینک هدایت کننده مجدد
این لینک ها، لینک هایی هستند که وقتی بر روی آنها کلیک می شود شما را به صورت غیر مستقیم به سایت های دیگر ارجاع می دهند. به عنوان مثال زمانی که شما روی لینک (الف) کلیک می کنید ابتدا به آدرس (الف) می روید و سپس به یک آدرس دیگر انتقال داده می شوید.
Forum Link یا لینک انجمن ها و تالار ها
به لینک هایی که در فروم ها و انجمن ها استفاده می شود Forum Link می گویند.
Paid Link یا لینک پولی
به لینک هایی گفته می شود که شما برای دریافت آنها باید هزینه پرداخت کنید یا به زبان ساده تر لینک های پولی لینک هایی هستند که شما آنها را می خرید یا اجاره می کنید.
Image Link یا لینک تصویر
لینک های تصویر لینک هایی فاقد متن هستند و در آنها به جای متن از تصویر استفاده شده است. یک نمونه رایج از لینک تصویر، تبلیغات بنری هستند.
Blog comment backlink یا بک لینک در قسمت کامنت ها
Blog comment backlink به بک لینک هایی گفته می شود که در قسمت نظرات سایت ها و یا وبلاگ ها ایجاد می شوند.
Follow Links یا لینک های فالو
لینک های فالو لینک های عادی هستند که استفاده از آنها باعث انتقال اعتبار سایت لینک دهنده به سایت گیرنده لینک می شود. که این موضع می تواند به بهبود سئو شما کمک کند یا آنرا دچار افت شدیدی بنماید.
NoFollow links یا لینک های نوفالو
لینک های نوفالو که با دستور rel=”nofollow” نشانه گذاری شده اند باعث می شوند که این لینک ها هیچ تغییری در اعتبار سایت ها نداشته باشند
نظر دهید
ایمیل شما منتشر نخواهد شد *