دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند.

اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.بنابراین در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشن‌­ها و موتورهای جستجو و … بنابراین دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین.

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­کنید و هرکدام از کمپین‌­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد

حتی در این نوع، شما می­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­‌تر بوده تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • آنالیز و تحلیل داده
  • بهینه‌سازی موتور جستجو
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • کوتاه‌کننده‌ی لینک
  • چت آنلاین

نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همان فعالیت‌­های بازاریابی که به صورت سنتی و محیطی اجرا می‌­شده است اگر با استفاده از ابزارهای دیجیتال باشد در این دسته قرار می‌­گیرد:

 

معایب نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

نکته­‌ای منفی درباره بازاریابی آفلاین آن است که به طور کلی خیلی سخت می‌­شود پیامی را سفارشی شده و هدف­‌گیری شده به بخش خاصی از مشتریان رساند. مثلاً شما در تلویزیون پیام تبلیغاتی خود را به هرکسی که پای تلویزیون نشسته می‌­رسانید ولی هرگز نمی‌توانید برای هرکس پیام منحصر به فرد خودش را بفرستید.

مثلاً خیلی جذاب‌تر می‌بود اگر برای کسی که تا به حال شما را نمی‌شناخته پیامی برای جذبش ارسال کنید و برای کسی که قبلاً از شما خرید داشته است پیامی برای تشکر یا تخفیف ویژه بدهید که مجدد از شما خرید کند. بلکه مجبورید به هر دو نفر یک نوع پیام منتقل کنید تازه اگر شانس بیاورید که در زمان پخش تبلیغات شما پای تلویزیون با حواس کامل نشسته باشد.

نکته منفی دیگر این نوع تبلیغات سخت بودن سنجش و ارزیابی بازدهی آن است. مثلاً هنگامی که شما همزمان هم در رادیو و هم در تلویزیون و هم در بیلبوردهای شهر تبلیغ کرده‌­اید نمی­توانید به طور دقیق بدانید چند نفر تبلیغ شما را دیده‌­اند، چند نفر از طریق آن از شما خرید کرده‌­اند، به طور تفکیک شده چند نفر از رادیو و چند نفر از بیلبورد از شما خرید کرده‌اند و … . پاسخ هیچکدام از این نوع سوالات دربازاریابی آفلاین را نمی‌توان به طور دقیق داد.اما در بازاریابی دیجیتال از نوع آنلاین این ۲ نکته منفی وجود ندارد بلکه بسیار دقیق قابل هدف­‌گیری و قابل سنجش است.

قبل از سفارش
شاید جواب سئوال شما اینجا باشد

  • هزینه طراحی سایت چند است؟

    از طراحی سایت ارزان در اصفهان تا طراحی سایت حرفه ای در اصفهان سایت انجام خواهد شد .هزینه طراحی سایت در اصفهان سایت متفاوت است و به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.

  • هزینه سئوی سایت چگونه است؟

    سئوال متداول متقاضیان اصفهان سایت این است که هزینه سئوی سایت چند است؟ هزینه سئوی سایت به موارد زیادی وابسته است که همکاران ما مشاوره رایگان خواهند داد .

  • هزینه طراحی سایت فروشگاهی؟

    اصفهان سایت برای طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان چند پلن هزینه طراحی سایت در نظر گرفته که میتوانید در صفحه طراحی سایت هزینه را مشاهده فرمائید .

  • زمان طراحی سایت چند روز است؟

    بطور کلی زمان طراحی سایت در اصفهان وب از 7 روز تا 90 روز متغیر است . زمان طراحی سایت ارزان و اقتصادی ممکن است از 7 لغایت 20 روز بطول بیانجامد

  • چرا اصفهان سایت را انتخاب کردید؟

    اصفهان سایت نزدیک به 18 سال در زمینه طراحی سایت فعال بوده است و پس از سالها کسب تجربه میتواند یکی از گزینه های بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان باشد .

  • تفاوت دامنه ایران و دامنه بین المللی

    تفاوت دامنه ایران و دامنه بین المللی بیشتر در تجارت خارجی ملموس است . در بحث سئوی سایت دامنه های عمومی بین المللی برای بازدید کننده خارج از ایران و دامنه های ایران برای بازدید کننده داخل ایران مناسب تر است .